Od rafala kritika, do „Novog Desaillyja“: Kako je Bakayoko postao Milanova nezamenjiva hobotnica

Kako je gledao u idola Maldinija dok su pregovarali, zašto je izabrao baš Milan, kako se ljutio na Gattusa i kakav odnos sada imaju, šta želi za sledeću sezonu...

Početak sezone nije mnogo obećavo za Milan. Mirisalo je na još jednu sezonu za zaborav u kojoj će Rossoneri izvisiti za Ligu Šampiona i živeti u proseku. Leonardova pojačanja nisu donela skoro ništa. Higuaín, Caldara, Castillejo, Laxalt... Nikakav učinak. U sivilo pojačanja se uklopio i francuski vezista Tiémoué Bakayoko koji je došao na pozajmicu iz Chelseaja. Mnogi su bili i začuđeni Leonardovim izborom da dovede Bakayoka koji je imao očajnu debitantsku sezonu u Chelseaju posle skupocenog transfera iz Monaca. Chelseajevi navijači su jedva čekali da mu vide leđa...
„Sarri me nije želeo? Pre će biti da je to naredio neko odozgo. Oni su odlučili da naprave neke promene i ja nisam bio deo tih planova. Sarri mi je otvoreno rekao kakve su mu namere. Sa njim je došao i igrač poput Jorginha. Dobijao bih i ja šansu, pokazao bih neke kvalitete koje nisam u prvoj sezoni, ali sam osetio da mi je potrebna promena. Bila je to važna odluka jer mi je Milan bio četvrti klub, a tek su mi 24 godine. To je previše...“, kaže Bakayoko u velikom intrevju za France Football.

Otkrio je i zato baš Milan.
„Leonardo me je pozvao i odlučio sam da je Milan jedin klub u koji želim da idem ako već napuštam Chelseaja. Samo zato što sam Milan obožavao kao dečak. Zahvalan sam za šansu koju su mi ukazali. Zamislite kako mi je bilo sa Paolom Maldinijem za pregovaračkim stolom?! Da se ne lažemo ,to je neverovatan osećaj. On je ikona Milana, a Leonardo je takođe bio veliki igrač. Kada vidite njih kako dolaze prema vama, vidite veličinu Milana kao kluba. Odmah sam se setio Maldinija sa onom dugačkom kasom, 'trojkom' na leđima, kapitenskom trakom... Bilo mi je neverovatno da uopšte pričam sa njim“.

I tako je Bakayoko došao u Milan. A negativno mišljenje o njemu je samo dobilo potvrdu posle prvih mečeva Francuza za Rossonere. Čak ga je i Gennaro Gattuso otvoreno kritikovao da se ne zna da se kreće i da ne zna neke osnove fudbala.
„Nisu mi se dopale te izjave. Ni meni, ni ljudima u mom okruženju. Bile su nelogične. Dovodio je u pitanje moj fudbal i ono što sam učio na treninzima. Prema njegovim rečima nisam umeo da se orijentišem na terenu i trebalo je da drugačije pomeram telo. Ali on je takav. Kaže ono što misli i voli otvorenost. Voli da se sve govori u lice. I ne radi to iz besa već je takve prirode. Verujte, većina igrača voli takve trenere. On je očinska figura sa kojom možete da pričate o svemu i svačemu. Veoma je odan svojim igračima i štiti ih. A takvih trenera danas nema mnogo... Jako je precizan što se tiče taktike i zna svoj posao. Ništa ne prepušta slučaju“.

Sada su im odnosi izvrsni, Bakayoko je nezamenjiv u srtanoj postavi Rossonera. Sa njegovim usponom forme se poklopila i Milanova serija dobrih rezultata. Bakayoko je postao jedan od najboljih zadnjih veznih u Seriji A, Milanova „hobotnica“ i porede ga čak sa slavnim Marcelom Desaillyjem koji je u Milanu blistao na poziciji zadnjeg veznog.
„Desailly je bio defanzviniji od mene. Mislim da nemamo mnogo sličnosti. Ali upoznat sam sa istorijom i da je uradio neke velike stvari za Milan igrajući na poziciji na kojoj ja sada igram. Iz radoznalosti sam počeo da gledam njegove snimke i počastavovan sam što me porede sa njim“.

Navijači Milana se nadaju da će ga klub otkupiti od Chelseaja iak oje cena visoka – 35.000.000 evra. Ni on ne krije da bi voleo da ostane.
„Igram dobru sezonu, srećan sam ovde i veoma sam zahvalan Milanu. Iako je bilo kritika na početku... Ali to je sve normalno. Svi su odmah očekivali više od mene. Nisam bio nešto mnogo iznenađen. Ne mogu previše da razmišljam o budućnosti. Uradiću sve što mogu da se Milan kvalifikuje za Ligu Šampiona. Prošlo je pet godina otkako su Milanovi navijači poslednji put čuli himnu Lige Šampiona. Želim da budem tu kada ona opet odjekne San Sirom“.

Može se zaključiti da će Bakayokov ostanak zavsiti od plasmana Milana u trci za Ligu Šampiona.
„Videćemo kako će se sezona završiti... Imam ugovor sa Chelseajem koji mi je i dalje važan“.